Interesul pentru mașini electrice scade în rândul europenilor, care preferă tot mai mult vehiculele hibride. Iată care sunt cele mai vândute mașini din Europa în 2024.
După trei ani de creștere neîntreruptă, interesul europenilor față de mașinile electrice începe să scadă.
În 2024 s-au vândut cu doar 1.3% mai multe vehicule electrice față de aceeași perioadă din 2023.
Eliminarea subvențiilor pentru achiziționarea de mașini electrice la sfârșitul anului 2023 în Germania, cea mai mare piață de pe continent, a stopat creșterea acestui tip de motorizare, notează Le Figaro.
Marca americană Tesla, este în continuare lider pe piața automobilelor electrice. Dar, Model Y, care este cel mai bine comercializat EV în Europa în 2024, a înregistrat o scădere de peste 9% față de prima jumătate a anului trecut.
Cu toate acestea, vânzările de automobile electrice au continuat să crească în unele țări importante din UE. De exemplu, în Franța a crescut interesul pentru EV-uri în special datorită sistemului de „leasing social”. De asemenea, în Italia și Belgia a crescut ponderea mașinilor electrice datorită facilităților fiscale pentru întreprinderi.
Conform planurilor Comisiei Europene, mașinile electrice ar trebui să fie majoritare până în 2035.
La nivel european, s-au vândut în prima jumătate a acestui an peste 5.7 milioane de vehicule noi.
Aceasta reprezintă o creștere de aproximativ 4.5% față de perioada similară a anului 2023. Totuși, vânzările sunt încă departe de nivelurile înregistrate înainte de pandemie.
Însă, o creștere importantă o au vehiculele hibride. În primele 6 luni ale acestui an s-au comercializat cu peste 22% mai multe mașini hibride decât în primul semestru din 2023.
Modele hibride au avut, în prima jumătate a anului, o pondere de acum 29,2% din piață. Ceea ce înseamnă că una din trei mașini comercializate avea motorizare combinată, electrică și termică.
Totodată, vânzările de modele pe benzină și diesel au continuat să scadă în majoritatea țărilor europene. În schimb, în Germania și Italia au avut un trend ascendent, reprezentând 35,3% și, respectiv, 12,9% din piață.
În acest climat incert, pionierul modelelor hibrid Toyota s-a situat pe primul loc în prima jumătate a anului (+20,7%), în special cu Yarisul asamblat în Franța, iar cota sa de piață a ajuns la 7,8%, la egalitate cu grupul Hyunday-Kia.
Volkswagen a crescut cu 4,1%, în special datorită mărcilor sale Skoda și Cupra.
Stellantis (+0,5%), și-a văzut cota de piață scăzând la 18%, în special din cauza reducerii vânzărilor la Peugeot.
Grupul Renault este în creștere ușoară (+2%), datorită mărcilor Dacia și Alpine.